Tilbudsanalyser

2

Lad os høre fra dig

Vi svarer gerne på dine spørgsmål

Er dine medarbejdere virkelig så gode til at skrive tilbud, som de siger eller tror, de er? Er du i tvivl, kan det være interessant at få et ufiltreret og objektivt billede af salgseffektiviteten i jeres tilbud.

Jeg leverer ”second opinion” i form af analyse af jeres tidligere tilbud. Som led i analysen vurderer jeg jeres evne til at:

  • besvare samtlige udbudskrav præcist og nøjagtigt
  • besvare udbudskrav, som kunden vægter særlig højt
  • adressere kundens forretningsmæssige målsætninger og behov
  • kommunikere den tilbudte løsnings relevans, forretnings- og bundlinjeværdi samt unikke værdiskabelse
  • dokumentere, at jeres leverancekvalitet og eksekveringsevne ligger langt over gennemsnittet i branchen
  • udarbejde tilbud, som viser, at I er en professionel og kvalitetsbevidst leverandør

Analyseresultaterne bliver sammenfattet i en kort rapport med enkle operationelle forbedringsforslag, som du og dine medarbejdere kan bruge til at give jeres tilbud et salgs- og kvalitetsmæssigt løft.

Selv om I vinder mange udbud, kan det meget vel være, at salgseffektiviteten i jeres tilbud kan løftes yderligere. Kommer en stor del af jeres omsætning via udbud, kan selv en beskeden stigning på f.eks. 5%-6% i jeres win rate give en markant omsætningsfremgang.